Microsoft Dynamics 365
Microsoft Dynamics 365 to wszechstronna platforma biznesowa łącząca funkcje ERP (Enterprise Resource Planning) i CRM (Customer Relationship Management), co pozwala na ulepszanie procesów zarządzania w firmach różnej wielkości. Dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym i integracji z chmurą, Dynamics 365 umożliwia efektywne zarządzanie danymi klientów, finansami, sprzedażą, magazynami, produkcją oraz zasobami ludzkimi. Platforma oferuje elastyczność, pozwalając użytkownikom na dostosowanie funkcjonalności do indywidualnych potrzeb biznesowych i branżowych. Dodatkowo, Dynamics 365 wspiera cyfrową transformację przedsiębiorstw, integrując się z innymi produktami Microsoft, takimi jak Office 365 czy Azure, co zwiększa produktywność i współpracę w organizacji.
W takim przypadku prognozowanie to jedyny sposób umożliwiający poprawne zaplanowanie produkcji. Dane dostępne w czasie rzeczywistym umożliwiają śledzenie postępów produkcji, dokładniejsze określanie dat realizacji zamówień oraz kontrolę i obniżenie kosztów.
Rozwiązanie oferuje wiele strategii produkcji, takich jak:
- konfiguracja pod zamówienie (configure-to-order),
- montaż na zamówienie (assemble-to-order),
- produkcja na magazyn (make-to-stock),
- produkcja na zamówienie (make-to-order).
W systemie dostępne są mechanizmy kontroli produkcji typu push and pull.
Aby utrzymać konkurencyjność, konieczne jest przewidywanie i reagowanie na zmiany popytu klientów.
Microsoft Dynamics Commerce dostarcza funkcjonalności które wspierają przedsiębiorców w branży dystrybucja i Retail:
-
Zarządzanie Wielokanałową Sprzedażą Detaliczną: Microsoft Dynamics 365 Commerce umożliwia przedsiębiorcom w branży Retail zarządzanie sprzedażą poprzez różne kanały, takie jak sklepy stacjonarne, e-commerce oraz sprzedaż mobilna. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą oferować spójne doświadczenia zakupowe we wszystkich punktach kontaktu z klientem.
-
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw i Zapasami: System ten zapewnia zaawansowane narzędzia do efektywnego zarządzania zapasami i optymalizacji łańcucha dostaw. Pozwala to na automatyzację procesów zakupowych, monitorowanie poziomów zapasów w czasie rzeczywistym oraz zapewnia efektywne zarządzanie przepływem towarów.
-
Personalizacja Doświadczeń Klientów: Dynamics 365 Commerce wykorzystuje dane i analizy behawioralne klientów do tworzenia spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Obejmuje to rekomendacje produktów, personalizowane promocje oraz dostosowane treści marketingowe, które zwiększają zaangażowanie i lojalność klientów.
-
Zintegrowane Narzędzia do Analizy i Raportowania: Platforma oferuje zaawansowane funkcje analityczne, które pomagają przedsiębiorcom w branży dystrybucji i Retail zrozumieć zachowania i preferencje klientów. Umożliwia to tworzenie szczegółowych raportów i analiz, które wspierają decyzje dotyczące cen, asortymentu produktów oraz strategii marketingowych.
System pozwala na zarządzanie projektami ze względu na ich typy ze względu na sposób rozpoznania przychodów i kosztów:
- Time and Material (czas i materiały) – W projektach czasowych i materiały odbiorcy wystawiany jest rachunek obejmujący wszystkie koszty poniesione w ramach projektu. Obejmują one koszty godzin, wydatków, towarów i opłat.
- Fixed price (stała cena) – Faktury w projektach o stałej cenie składają się z transakcji akonto. Projekty te są fakturowane zgodnie z harmonogramem fakturowania opartym na umowie dotyczącej projektu. Przychód dla projektu o stałej cenie jest obliczany i księgowany w całym projekcie przy użyciu metody procentu ukończenia lub po zakończeniu projektu, korzystając z reguły zakończonego projektu. Przedsiębiorstwa często korzystają z wartości prac w toku (PWT) do obliczania stopnia ukończenia projektu lub grupy projektów.
- Inwestycje – Projekty inwestycyjne to projekty, które nie przynoszą natychmiastowych dochodów. Zazwyczaj są używane w przypadku długoterminowych projektów wewnętrznych, w których koszty muszą być kapitalizowane. W miarę postępów projektu inwestycyjnego rejestrowane są jego koszty na kontach kosztów PWT, gdzie koszty są wstrzymane aż do ukończenia projektu. Po wyeliminowaniu projektu wartość PWT jest przenoszona do środka trwałego, na konto księgowe czy do nowego projektu.
- Projekt kosztów – Podobnie jak w projektach inwestycyjnych, projekty kosztów są zwykle używane do śledzenia projektów wewnętrznych i tylko godziny, wydatki i towary mogą być rejestrowane w projektach kosztów. Projekty kosztów są zwykle określane na okres krótszy niż projektów inwestycyjnych. W przeciwieństwie do projektów inwestycyjnych projekty kosztów nie mogą być kapitalizowane na kontach bilansowych. Zamiast tego transakcje projektowe są księgowane tylko na kontach zysku i straty.
- Wewnętrzny – Projekty wewnętrzne służą do śledzenia kosztów w projekcie, który jest wewnętrzny w danej organizacji. Ten typ projektu może podać narzędzia planowania do zarządzania zużyciem zasobów.
- Projekt typu czas – Projekty czasowe służą do śledzenia czasu skojarzonego z niepłatnymi i nieproduktywnymi działaniami, takimi jak projekt śledzenia zwolnień dla pracowników. Transakcje w projektach czasowych nie są księgowane w księdze. Zamiast tego są uwzględniane w raportach wykorzystania pracownika.
ANALIZY BIZNESOWE – POWER BI
Power BI, narzędzie analityczne od Microsoft, oferuje potężne możliwości w zakresie wizualizacji danych, umożliwiając użytkownikom tworzenie interaktywnych raportów i pulpitów nawigacyjnych. Jego łatwa w użyciu, intuicyjna platforma pozwala na szybką analizę dużych zbiorów danych, co jest kluczowe dla podejmowania informowanych decyzji biznesowych. Power BI oferuje również zaawansowaną integrację z różnymi źródłami danych, w tym z popularnymi aplikacjami biznesowymi i bazami danych, co zwiększa jego uniwersalność. Umożliwia to firmom monitorowanie kluczowych wskaźników wydajności w czasie rzeczywistym, dostarczając aktualnych informacji potrzebnych do zarządzania operacjami biznesowymi. Dodatkowo, z funkcjami współdzielenia i współpracy, Power BI ułatwia dzielenie się wglądami i analizami z zespołem, co sprzyja lepszej komunikacji i efektywniejszej współpracy w organizacji.
RETCON ADD-ON’s
Na podstawie naszego bogatego doświadczenia oraz szczegółowej analizy potrzeb naszych klientów w Polsce, opracowaliśmy szereg dedykowanych rozwiązań, które rozszerzają standardowe funkcjonalności systemu Microsoft Dynamics 365. Te specjalistyczne rozszerzenia zostały zaprojektowane, aby jeszcze lepiej dostosować system do specyficznych wymagań i wyzwań, które charakteryzują polski rynek. Naszym celem jest zapewnienie firmom w Polsce bardziej efektywnych, zintegrowanych i elastycznych narzędzi biznesowych, które wspierają ich unikalne cele operacyjne i strategiczne. Dzięki tym rozszerzeniom, Microsoft Dynamics 365 staje się jeszcze bardziej wszechstronnym i dopasowanym do lokalnych potrzeb rozwiązaniem, które skutecznie wspiera zarówno duże korporacje, jak i mniejsze przedsiębiorstwa w osiąganiu ich biznesowych celów.
Rozwiązanie biała lista zostało stworzone dla wersji Microsoft Dynamics AX 2009, 2012 R2 i R3 oraz Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations
Istnieją II warianty rozwiązania biała lista:
Wariant I – dla Klientów korzystających z rozwiązania do weryfikacji kontrahentów
Wariant II – dla Klientów nie posiadających rozwiązania do weryfikacji kontrahentów
Więcej informacji o rozwiązaniu znajdą Państwo pod adresem:
Biała lista Ministerstwa Finansów
Digitalizacja podatków staje się faktem, z którym muszą się zmierzyć niemal wszystkie polskie przedsiębiorstwa. Obecnie jesteśmy w trakcie tych burzliwych zmian – jedną z nich jest wprowadzenie przez Ministerstwo Finansów od 1 kwietnia 2020 roku konieczności wysyłania pliku JPK_VAT wg nowej struktury, tzw. JPK_VAT z deklaracją (JPK_VDEK). Więcej informacji na temat rozwiązania znajduję się pod tym linkiem https://retcon.pl/jpk_vdek-czyli-jpk_vat-z-deklaracja-jpk_v7m-oraz-jpk_v7k/
Integracja z bankami
Interfejs integracji z bankami został stworzony aby usprawni prace związaną z wykonywaniem płatności. Integracja obejmuję m.in.:
- ING Bank Śląski
- PKO Bank Polski
- CityBank
- Bank BPH
- Bank Crédit Agricole
- Bank Millennium
Korzyści:
- Automatyczne lub ręczne przygotowanie przelewów
- Wykonywanie przelewów w różnych walutach
- Sortowanie przelewów według daty płatności
- Płatności zbiorcze
- Automatyczne księgowanie wyciągów bankowych
- Bezpieczny import i export przelewów oraz wyciągów bankowych.
Integracja ze spedytorami
Interfejs integracji ze spedytorami został stworzony aby ułatwić wymianę informacji pomiędzy firmą a spedytorami m.in.:
- GLS
- DHL
- UPS
Korzyści:
- Bezpośredni dostęp do danych w jednym systemie
- Ograniczenie czasu wymiany informacji
- Dokładne planowanie, przygotowanie i nadzorowanie usług transportowych
- Informacja o statusie
- Automatyzacja przekazywania zleceń transportowych do przewoźników i spedytorów
- Zmniejszenie czasu oczekiwania spedytora na załadunek oraz rozładunek
- Zmniejszenie ilości wykonywanych rozmów telefonicznych oraz wysyłanych e-mail
- Zmniejszenie czasu wykonywania zadania oraz kosztów
Kalkulacja kosztów produkcji
Funkcjonalność do kalkulacji kosztów produkcji została stworzona aby firma była w stanie dokładnie policzyć kosztu produkcji danego wyrobu w odniesieniu do danego zlecenia. Dzięki temu przedsiębiorstwo posiada dokładny obraz zyskowności na produktach.
Korzyści i funkcjonalności:
- Monitorowanie kosztów
- Koszt zatrudnienia
- Koszt pracy maszyn i urządzeń
- Koszty pośrednie
- Koszty magazynowania wyrobów gotowych i półproduktów
- Ustalanie norm czasowych
- Monitorowanie danych z produkcji
E-Deklaracje
Założeniem modyfikacji jest automatyzacja generowania deklaracji podatkowych VAT. Generowanie i wysyłanie deklaracji podatkowych będzie realizowane w oparciu o rozwiązanie publikowane przez Ministerstwo Finansów z wykorzystaniem interaktywnych formularzy kwalifikowanych podpisem elektronicznym.
Split Payment
Czyli model podzielnej płatności zgodnie z zapowiedziami ma wejść w życie 1 kwietnia 2018r. Płatność za usługę lub nabyty towar zostanie podzielona co oznacza, że wartość netto będzie odprowadzana na rachunek dostawcy natomiast kwota podatku VAT trafi na specjalne konto dostawcy-rachunek VAT. Podzielną płatność będzie można stosować do zapłaty całości zobowiązania lub tylko części.
W związku ze zmianami przepisów dotyczących podatku Vat firma Retcon stworzyła rozwiązanie dla klientów posiadających system Microsoft Dynamics AX w wersjach 3.0, 4.0, 2009, 2012 R2, 2012 R3 oraz Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations Enterprise.
Użytkownik sam decyduje czy modyfikacja ma obejmować wszystkich dostawców/odbiorców czy tylko wybranych. W każdej chwili można dodać lub usunąć dostawców/odbiorców dla, których ma być wykonywana podzielna płatność. Rozwiązanie automatycznie rozdziela zapłatę na kwotę netto i VAT oraz dodaje do faktury odpowiednie konta bankowe.
Split Payment będzie obowiązywał w relacji B2B, nie będzie stosowany w relacjach B2C. Zapłata w ramach Split Payment może być realizowana jedynie w PLN.
Sklep B2B oraz B2C
Nowoczesna platforma sprzedaży zintegrowana z systemem ERP, która pozwala zwiększyć zyski przedsiębiorstwa dzięki sprzedaży produktów innym firmom oraz klientom indywidualnym.
Funkcjonalności i korzyści:
- Łatwy w obsłudze, intuicyjny.
- Pozwala na przygotowanie ofert, zamówień oraz ich potwierdzanie.
- Widoczny stan realizacja transakcji.
- Widoczny status realizacji zamówienia.
- Wystawianie dokumentów związanych z realizacją transakcji.
- Szeroki wybór płatności.
- Obsługa wielu krajów.
- W ofertach promocyjnych funkcja stopniowania rabatu.
1 lipca 2016 roku weszły w życie przepisy art. 193a Ordynacji podatkowej, które w sposób fundamentalny zmieniły zasady prowadzenia postępowań oraz kontroli podatkowych i skarbowych w Polsce. Część podmiotów prowadzących księgi podatkowe przy użyciu programów komputerowych, jest od tego dnia zobowiązana, na wezwanie organów podatkowych, do przekazania ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych w tym ksiąg rachunkowych, ewidencji przychodów, podatkowej księgi przychodów i rozchodów ewidencji zakupu i sprzedaży VAT, faktur VAT oraz innych dokumentów za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Firma Microsoft dostarcza Klientom systemu Microsoft Dynamics w wersjach: 2009, 2012 R2 i 2012 R3, którzy posiadają aktywny plan abonamentowy (Enhancement Plan), aktualizację dotyczącą Jednolitego Pliku Kontrolnego. Dla pozostałych Klientów posiadających wcześniejsze wersje systemu: 3.0 i 4.0 Retcon przygotował autorską aktualizację zgodną z przepisami polskiego prawa. Ponadto w ramach aktualizacji oferujemy analizę wymagań pod kątem JPK, instalację i konfigurację poprawki oraz szkolenie.
Integracja z systemem do elektronicznego obiegu dokumentów
Interfejs pomiędzy systemem AX, a systemem Progmate do Elektronicznego Obiegu Dokumentów.
Integracja z terminalami płatniczymi
Interfejs pomiędzy systemem AX, a terminalami płatniczymi.
Integracja z drukarkami fiskalnymi
Interfejs pomiędzy systemem AX, a drukarkami fiskalnymi.