Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations
System ERP – Enterprise Resource Planning, (Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa) stanowi informatyczny system aplikacji, których podstawową funkcją jest integracja i optymalizacja procesów wszystkich obszarów działalności firmy od finansów przez HR po logistykę i produkcję. Bazując na głównych funkcjonalnościach systemu, można go zmieniać, lepiej dostosować do branży i firmy. Dzięki współpracy (zintegrowaniu) modułów, system zapewnia płynność współpracy różnych działów w firmie np. raz wprowadzone dane będą dostępne dla innych aplikacji, obsługujących odrębne obszary firmy. System ERP synchronizuje pracę zespołu warunkując sprawne prowadzenie projektów, szybką wymianę informacji – oszczędność czasu i obniżenie kosztów.
W takim przypadku prognozowanie to jedyny sposób umożliwiający poprawne zaplanowanie produkcji. Dane dostępne w czasie rzeczywistym umożliwiają śledzenie postępów produkcji, dokładniejsze określanie dat realizacji zamówień oraz kontrolę i obniżenie kosztów.
Rozwiązanie oferuje wiele strategii produkcji, takich jak:
- konfiguracja pod zamówienie (configure-to-order),
- montaż na zamówienie (assemble-to-order),
- produkcja na magazyn (make-to-stock),
- produkcja na zamówienie (make-to-order).
W systemie dostępne są mechanizmy kontroli produkcji typu push and pull.
Aby utrzymać konkurencyjność, konieczne jest przewidywanie i reagowanie na zmiany popytu klientów.
Microsoft Dynamics 365 for Operations dostarcza funkcjonalności które wspierają przedsiębiorców w branży dystrybucja i Retail:
- identyfikacja (przewidywanie) zachowań klientów,
- prognozowanie przyszłych trendów rynkowych,
- optymalizacja stanu zapasów,
- zarządzanie relacjami z Klientem (CRM),
- portal do obsługi dostawców,
- narzędzia do zarządzania ryzykiem.
System pozwala na zarządzanie projektami ze względu na ich typy ze względu na sposób rozpoznania przychodów i kosztów:
- Time and Material (czas i materiały) – W projektach czasowych i materiały odbiorcy wystawiany jest rachunek obejmujący wszystkie koszty poniesione w ramach projektu. Obejmują one koszty godzin, wydatków, towarów i opłat.
- Fixed price (stała cena) – Faktury w projektach o stałej cenie składają się z transakcji akonto. Projekty te są fakturowane zgodnie z harmonogramem fakturowania opartym na umowie dotyczącej projektu. Przychód dla projektu o stałej cenie jest obliczany i księgowany w całym projekcie przy użyciu metody procentu ukończenia lub po zakończeniu projektu, korzystając z reguły zakończonego projektu. Przedsiębiorstwa często korzystają z wartości prac w toku (PWT) do obliczania stopnia ukończenia projektu lub grupy projektów.
- Inwestycje – Projekty inwestycyjne to projekty, które nie przynoszą natychmiastowych dochodów. Zazwyczaj są używane w przypadku długoterminowych projektów wewnętrznych, w których koszty muszą być kapitalizowane. W miarę postępów projektu inwestycyjnego rejestrowane są jego koszty na kontach kosztów PWT, gdzie koszty są wstrzymane aż do ukończenia projektu. Po wyeliminowaniu projektu wartość PWT jest przenoszona do środka trwałego, na konto księgowe czy do nowego projektu.
- Projekt kosztów – Podobnie jak w projektach inwestycyjnych, projekty kosztów są zwykle używane do śledzenia projektów wewnętrznych i tylko godziny, wydatki i towary mogą być rejestrowane w projektach kosztów. Projekty kosztów są zwykle określane na okres krótszy niż projektów inwestycyjnych. W przeciwieństwie do projektów inwestycyjnych projekty kosztów nie mogą być kapitalizowane na kontach bilansowych. Zamiast tego transakcje projektowe są księgowane tylko na kontach zysku i straty.
- Wewnętrzny – Projekty wewnętrzne służą do śledzenia kosztów w projekcie, który jest wewnętrzny w danej organizacji. Ten typ projektu może podać narzędzia planowania do zarządzania zużyciem zasobów.
- Projekt typu czas – Projekty czasowe służą do śledzenia czasu skojarzonego z niepłatnymi i nieproduktywnymi działaniami, takimi jak projekt śledzenia zwolnień dla pracowników. Transakcje w projektach czasowych nie są księgowane w księdze. Zamiast tego są uwzględniane w raportach wykorzystania pracownika.
Power BI
To usługa analiz biznesowych w chmurze. Dzięki Power BI analizowanie danych staję się szybsze, wydajniejsze oraz bardziej zrozumiałe. Łatwe w użyciu pulpity nawigacyjne umożliwiają użytkownikom dostęp do obszernych danych dynamicznych, udostępniają interakcyjne raporty i dostarczają atrakcyjne wizualizacje ożywiające dane.
Dodatkowe rozwiązania
Dodatkowe rozszerzenia Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations zostały stworzone na podstawie analizy potrzeb Klientów i poszerzają standardowe możliwości systemu. Rozwiązania te nadają się do natychmiastowej implementacji.
Rozwiązanie biała lista zostało stworzone dla wersji Microsoft Dynamics AX 2009, 2012 R2 i R3 oraz Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations
Istnieją II warianty rozwiązania biała lista:
Wariant I – dla Klientów korzystających z rozwiązania do weryfikacji kontrahentów
Wariant II – dla Klientów nie posiadających rozwiązania do weryfikacji kontrahentów
Więcej informacji o rozwiązaniu znajdą Państwo pod adresem:
Biała lista Ministerstwa Finansów
Digitalizacja podatków staje się faktem, z którym muszą się zmierzyć niemal wszystkie polskie przedsiębiorstwa. Obecnie jesteśmy w trakcie tych burzliwych zmian – jedną z nich jest wprowadzenie przez Ministerstwo Finansów od 1 kwietnia 2020 roku konieczności wysyłania pliku JPK_VAT wg nowej struktury, tzw. JPK_VAT z deklaracją (JPK_VDEK). Więcej informacji na temat rozwiązania znajduję się pod tym linkiem https://retcon.pl/jpk_vdek-czyli-jpk_vat-z-deklaracja-jpk_v7m-oraz-jpk_v7k/
Integracja z bankami
Interfejs integracji z bankami został stworzony aby usprawni prace związaną z wykonywaniem płatności. Integracja obejmuję m.in.:
- ING Bank Śląski
- PKO Bank Polski
- CityBank
- Bank BPH
- Bank Crédit Agricole
- Bank Millennium
Korzyści:
- Automatyczne lub ręczne przygotowanie przelewów
- Wykonywanie przelewów w różnych walutach
- Sortowanie przelewów według daty płatności
- Płatności zbiorcze
- Automatyczne księgowanie wyciągów bankowych
- Bezpieczny import i export przelewów oraz wyciągów bankowych.
Integracja ze spedytorami
Interfejs integracji ze spedytorami został stworzony aby ułatwić wymianę informacji pomiędzy firmą a spedytorami m.in.:
- GLS
- DHL
- UPS
Korzyści:
- Bezpośredni dostęp do danych w jednym systemie
- Ograniczenie czasu wymiany informacji
- Dokładne planowanie, przygotowanie i nadzorowanie usług transportowych
- Informacja o statusie
- Automatyzacja przekazywania zleceń transportowych do przewoźników i spedytorów
- Zmniejszenie czasu oczekiwania spedytora na załadunek oraz rozładunek
- Zmniejszenie ilości wykonywanych rozmów telefonicznych oraz wysyłanych e-mail
- Zmniejszenie czasu wykonywania zadania oraz kosztów
Kalkulacje kosztów produkcji
Funkcjonalność do kalkulacji kosztów produkcji została stworzona aby firma była w stanie dokładnie policzyć kosztu produkcji danego wyrobu w odniesieniu do danego zlecenia. Dzięki temu przedsiębiorstwo posiada dokładny obraz zyskowności na produktach.
Korzyści i funkcjonalności:
- Monitorowanie kosztów
- Koszt zatrudnienia
- Koszt pracy maszyn i urządzeń
- Koszty pośrednie
- Koszty magazynowania wyrobów gotowych i półproduktów
- Ustalanie norm czasowych
- Monitorowanie danych z produkcji
E-Deklaracje
Założeniem modyfikacji jest automatyzacja generowania deklaracji podatkowych VAT. Generowanie i wysyłanie deklaracji podatkowych będzie realizowane w oparciu o rozwiązanie publikowane przez Ministerstwo Finansów z wykorzystaniem interaktywnych formularzy kwalifikowanych podpisem elektronicznym.
Split Payment
Czyli model podzielnej płatności zgodnie z zapowiedziami ma wejść w życie 1 kwietnia 2018r. Płatność za usługę lub nabyty towar zostanie podzielona co oznacza, że wartość netto będzie odprowadzana na rachunek dostawcy natomiast kwota podatku VAT trafi na specjalne konto dostawcy-rachunek VAT. Podzielną płatność będzie można stosować do zapłaty całości zobowiązania lub tylko części.
W związku ze zmianami przepisów dotyczących podatku Vat firma Retcon stworzyła rozwiązanie dla klientów posiadających system Microsoft Dynamics AX w wersjach 3.0, 4.0, 2009, 2012 R2, 2012 R3 oraz Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations Enterprise.
Użytkownik sam decyduje czy modyfikacja ma obejmować wszystkich dostawców/odbiorców czy tylko wybranych. W każdej chwili można dodać lub usunąć dostawców/odbiorców dla, których ma być wykonywana podzielna płatność. Rozwiązanie automatycznie rozdziela zapłatę na kwotę netto i VAT oraz dodaje do faktury odpowiednie konta bankowe.
Split Payment będzie obowiązywał w relacji B2B, nie będzie stosowany w relacjach B2C. Zapłata w ramach Split Payment może być realizowana jedynie w PLN.
Sklep B2B oraz B2C
Nowoczesna platforma sprzedaży zintegrowana z systemem ERP, która pozwala zwiększyć zyski przedsiębiorstwa dzięki sprzedaży produktów innym firmom oraz klientom indywidualnym.
Funkcjonalności i korzyści:
- Łatwy w obsłudze, intuicyjny.
- Pozwala na przygotowanie ofert, zamówień oraz ich potwierdzanie.
- Widoczny stan realizacja transakcji.
- Widoczny status realizacji zamówienia.
- Wystawianie dokumentów związanych z realizacją transakcji.
- Szeroki wybór płatności.
- Obsługa wielu krajów.
- W ofertach promocyjnych funkcja stopniowania rabatu.
1 lipca 2016 roku weszły w życie przepisy art. 193a Ordynacji podatkowej, które w sposób fundamentalny zmieniły zasady prowadzenia postępowań oraz kontroli podatkowych i skarbowych w Polsce. Część podmiotów prowadzących księgi podatkowe przy użyciu programów komputerowych, jest od tego dnia zobowiązana, na wezwanie organów podatkowych, do przekazania ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych w tym ksiąg rachunkowych, ewidencji przychodów, podatkowej księgi przychodów i rozchodów ewidencji zakupu i sprzedaży VAT, faktur VAT oraz innych dokumentów za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Firma Microsoft dostarcza Klientom systemu Microsoft Dynamics w wersjach: 2009, 2012 R2 i 2012 R3, którzy posiadają aktywny plan abonamentowy (Enhancement Plan), aktualizację dotyczącą Jednolitego Pliku Kontrolnego. Dla pozostałych Klientów posiadających wcześniejsze wersje systemu: 3.0 i 4.0 Retcon przygotował autorską aktualizację zgodną z przepisami polskiego prawa. Ponadto w ramach aktualizacji oferujemy analizę wymagań pod kątem JPK, instalację i konfigurację poprawki oraz szkolenie.
Integracja z systemem do elektronicznego obiegu dokumentów
Interfejs pomiędzy systemem AX, a systemem Progmate do Elektronicznego Obiegu Dokumentów.
Integracja z terminalami płatniczymi
Interfejs pomiędzy systemem AX, a terminalami płatniczymi.
Integracja z drukarkami fiskalnymi
Interfejs pomiędzy systemem AX, a drukarkami fiskalnymi.