Split Payment w rozwiązaniach Microsoft Dynamics
Split Payment czyli model podzielnej płatności ma wejść w życie 1 kwietnia 2018r. Na początku będzie on nieobowiązkowy. Każdy podatnik VAT ma dostać dodatkowy rachunek, dedykowany specjalnie dla podatku od towarów i usług (niezależnie od tego, czy podatnik będzie chciał korzystać z metody podzielonej płatności).
Na czym polega Split Payment?
Płatność za usługę lub nabyty towar zostanie podzielona co oznacza że wartość netto będzie odprowadzana na rachunek dostawcy natomiast kwota podatku VAT trafi na specjalne konto dostawcy-rachunek VAT. Split Payment będzie obowiązywał w relacji B2B, nie będzie stosowany w relacjach B2C. Zapłata w ramach Split Payment może być realizowana jedynie w PLN.
Dostawca
Co oznacza Split Payment dla dostawcy usług i towarów?
Dostawca będzie mógł wystawić fakturę z wydzieloną kwotą podatku, wówczas wartość netto wpłynie na rachunek dostawcy, natomiast wartość VAT na specjalny rachunek VAT dostawcy.
Nabywca
Z Split Payment będą mogły skorzystać firmy, które otrzymały fakturę z wydzieloną kwotą podatku. Wówczas płatności za fakturę dokonuje się na dwa rachunki bankowe:
• wartość netto – na rachunek bankowy dostawcy
• VAT – na specjalny rachunek VAT dostawcy.
Podzielną płatność będzie można stosować do zapłaty całości zobowiązania lub tylko części.
Korzyści
• szybszy zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na rachunek VAT- przelew w ciągu 25 dni, licząc od dnia złożenia deklaracji VAT.
• wniosek o zwrot na konto VAT będzie mógł złożyć każdy podatnik.
Wobec firm korzystający z podzielnej płatności:
• nie będą miały zastosowania przepisy dotyczące niektórych sankcji
• nie będą wykorzystywane regulacje o odpowiedzialności solidarnej
Pieniądze zgromadzone na koncie VAT będzie można przeznaczyć na:
• zapłatę podatku fiskusowi,
• zapłatę kontrahentom kwoty będącej równowartością VAT wynikającej z otrzymanych faktur.
Rachunek w ramach Split Payment będzie zwykłym rachunkiem przedsiębiorcy, do którego organy skarbowe nie będą miały dostępu. Będzie jedynie ograniczona możliwość dysponowania środkami z tego rachunku Pieniądze zgromadzone na koncie VAT będzie można przeznaczyć na: zapłatę podatku fiskusowi, zapłatę kontrahentom kwoty będącej równowartością VAT wynikającej z otrzymanych faktur.
Rozwiązanie Split Payment firmy Retcon
Firma Retcon stworzyła rozwiązanie dla klientów posiadających system Microsoft Dynamics AX w wersjach 3.0, 4.0, 2009, 2012 R2, 2012 R3 oraz Microsoft Dynamics 365.
Użytkownik sam decyduje, czy modyfikacja ma obejmować wszystkich dostawców/odbiorców czy tylko wybranych. W każdej chwili można dodać lub usunąć dostawców/odbiorców dla, których ma być wykonywana podzielna płatność. Rozwiązanie automatycznie rozdziela zapłatę na kwotę netto i VAT oraz dodaje do faktury odpowiednie konta bankowe.
Wszelkie szczegóły dotyczące rozwiązania Split firmy Retcon możecie Państwo uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu 570 530 641 lub mailowo Sylwia.Klukoszowska@retcon.pl