Co daje dobrze przygotowana analiza przedwdrożeniowa?
W poprzednich wpisach odpowiedzieliśmy na pytania:
- Dlaczego warto postawić na chmurę?
- Dlaczego warto aktualizować system do najnowszej wersji?
- Jak przygotować się do wdrożenia?
- Jak przygotować się do upgradu?
W dzisiejszym wpisie postaramy się odpowiedzieć na kolejne pytanie związane z transformacją cyfrową, czyli:
co daje dobrze przygotowana analiza przedwdrożeniowa?
Żeby odpowiedzieć na to pytanie wcześniej trzeba sobie odpowiedzieć na kilka innych pytań.
Co to jest analiza przedwdrożeniowa?
Analiza przedwdrożeniowa to lista wymagań oraz potrzeb Klienta przygotowywanych w trakcie spotkań partnera wdrożeniowego z Klientem. Jest punktem wyjścia do wdrożenia systemu ERP. W trakcie analizy sprawdzane są potrzeby Klienta, tak aby wdrożony system realizował wszystkie postawione przed nim cele biznesowe.
Po co wykonywać analizę?
To kluczowy etap, dzięki któremu minimalizowane jest ryzyko niepowodzenia projektu. W trakcie analizy zbierane są wymagania Klienta, które w następnym kroku są jasno opisywane w dokumencie. Organizowane są warsztaty oraz wywiady z użytkownikami kluczowymi. Poprawne wykonanie analizy zwiększa sukces wdrożenia systemu oraz pozwala na precyzyjne określenie harmonogramu oraz budżetu projektu. Ostatecznie przełoży się to na satysfakcję użytkowników z pracy z nowym systemem.
Jakie powinno być zaangażowanie po stronie Klienta?
Klient powinien wyznaczyć osoby (tzw. późniejszych użytkowników kluczowych) odpowiedziane za obszary biznesowe. Użytkownicy kluczowi będą odpowiedzialni za transfer wiedzy od Klienta do partnera wdrożeniowego na temat realizacji procesów, sposobu pracy oraz potrzeb odnośnie nowego rozwiązania.
Jaki jest efekt dobrze przeprowadzonej analizy przedwdrożeniowej ?
Dobrze przeprowadzona analiza daje wymierne efekty, które będą gwarantowały sukces projektu. Pozwala między innymi na zaplanowanie optymalnego wykorzystania potencjału systemu, optymalizację procesów biznesowych Klienta, utrzymanie kosztów wdrożenia na założonym w budżecie poziomie, terminowe ukończenie projektu oraz zminimalizowanie utrudnień w funkcjonowaniu firmy w trakcie wdrożenia.
Jakie produkty Klient otrzymuje po analizie?
Wymiernym produktem analizy który otrzymuje Klient są dokumenty:
- Dokument FRD (Functional Requirement Document) – dokument Analiza Wymagań Funkcjonalnych zawierający uporządkowane procesami wymagania klienta i propozycje ich realizacji (rozwiązania). Dokument używany jest do opisu procesów biznesowych.
- Analiza GAP/FIT – arkusz zawierający wymagania i ich rozwiązania określone w dokumencie FRD wraz z oszacowaniem czasochłonności prac. Służy do ustalania zakresu i budżetu wdrożenia.
Pośrednim wynikiem analizy jest:
- Zweryfikowany budżet wdrożenia
- Harmonogram wdrożenia
Dobrze przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa daje gwarancję, iż system ERP który wdrożymy będzie spełniał swoją rolę i po zakończeniu wdrożenia osiągniemy założone cele biznesowe.
Wiedza
Więcej informacji na temat analizy przedwdrożeniowej przeczytają Państwo w kolejnym wpisie „Analiza krok po kroku”.
Zapraszamy do śledzenia naszego bloga i linkedin, gdzie sukcesywnie będziemy Państwa informować o nowościach związanych z systemem Microsoft Dynamics 365 Finance & SCM.
Kontakt
W Retcon pomożemy Ci dołączyć do grupy przedsiębiorstw, które już dziś zwiększają swoją konkurencyjność dzięki nowoczesnym rozwiązaniom. Chętnie doradzimy oraz pokażemy jakie wymierne korzyści przyniesie to Twojej firmie i Twoim pracownikom. Zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem doradców pod numerem + 48 733 300 550 albo za pośrednictwem maila: sales@retcon.pl.