Wdrożenie systemu CRM
Jednym z modułów dostępnych w ramach systemu ERP Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations dla branży dystrybucja i retail jest CRM. Jako, że firmy działające na tym polu mierzą się na co dzień z takimi wyzwaniami, jak konieczność spełnienia warunków nawet najbardziej wymagających klientów, zapewnienie transparentności w łańcuchu dostaw, kontrola zapasów i kosztów operacyjnych na najwyższym poziomie oraz sprawne zarządzenie relacjami z dostawcami, nie mogą obejść się bez narzędzia, które im to ułatwi. Na szczęście z pomocą przychodzi im wspomniany już moduł CRM. Co to jest system CRM? Jak przygotować się do wdrożenia systemu CRM? Jakie są korzyści z wdrożenia CRM? Sprawdźmy!
Co to jest system CRM?
Zanim przejdziemy do omówienia jak przygotować się do wdrożenia systemu CRM oraz omówienia płynących korzyści z wdrożenia CRM, wyjaśnimy co to jest system CRM. Otóż CRM, czyli Customer Relationship Management to jeden z modułów systemu ERP (w tym Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations) służący zarządzaniu relacjami z klientem. Jak wiadomo komunikacja i utrzymanie właściwych relacji z klientem w biznesie często okazuje się kluczowe, rzutuje na całą współpracę. System CRM przede wszystkim ma na celu skrócenie cyklu sprzedaży i zmniejszenie kosztów administracyjnych. Jednak i to nie wszystko. Do podstawowych celów CRM zaliczamy również zwiększenie efektywności pracy, a także poznanie dokładnych potrzeb klienta, a co za tym idzie dopasowywanie optymalnych usług/produktów.
Jak przygotować się do wdrożenia systemu CRM?
Ustaliliśmy już co to jest system CRM, w związku z czym pora, wspomnieć co nieco na temat przygotowania do wdrożenia systemu CRM. Jakie podjąć w tym celu kroki? Po pierwsze, należy dobrze się zastanowić czy CRM rzeczywiście jest potrzebne w naszej firmie, czy ułatwi on pracę naszym pracownikom i czy rzeczywiście będą oni z niego korzystali. Kolejną kwestią jest dokładna analiza indywidualnych potrzeb i wyznaczanych celów, tak całego przedsiębiorstwa, jak i każdego pracownika z osoba. Tylko wówczas możliwe będzie wdrożenie systemu CRM, który rzeczywiście przysłuży się firmie i jej rozwojowi. Wreszcie, warto zorientować się w ofercie różnych dostawców.
Korzyści z wdrożenia CRM
Na koniec, skoro wiemy już co to jest system CRM oraz jak przygotować się do wdrożenia systemu CRM, wymieńmy sobie (przynajmniej te najważniejsze) korzyści z wdrożenia CRM. Zaliczamy do nich: efektowniejszą obsługę klienta, bezpieczeństwo danych i dostęp do nich z każdego miejsca na świecie, lepszą komunikację wewnątrz firmy i poprawę organizacji pracy, optymalizację działań marketingowych, lepszą kontrolę pracy poszczególnych pracowników, możliwość prognozowania wyników biznesowych, wzrost zadowolenia i lojalności wśród klientów.